اول من ، بعد من

  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

  • تعداد نظرات: 103

  • تعداد بازدید: 187

  • مدیر سایت

  • به اتفاق اساتيد دانشگاه غذا مي خوردم . دست راست من زني نشسته بود .خود را به يكديگر معرفي كرديم و پس از اينكه دانستيم هركدام در چه دانشكده اي كار ميكنيم و چه موضوعي را درس ميدهيم او از من درباره موضوع پژوهشم سوال كرد . دقايقي در اين باره حرف زديم . بعد من از او در همين باره پرسيدم و او اطلاعاتي در اختيار من گذاشت و سرانجام درباره موضوعاتي كه در پژوهش من و او باهم هم پوشي داشتند حرف زديم . از مردي كه روبروي من نشسته بود پرسيدم كه در كدام دانشكده درس مي دهد.در نيم ساعت بعد اطلاعات مفصلي درباره كار او به دست آوردم . دقايقي قبل از اتمام ضيافت ناهار او از من پرسيد كه چه مي كنم .وقتي به او گفتم روان كه زبان شناس هستيم ، مشتاقانه درباره برنامه اي كه خود قبلا در اين زمينه ارائه داده بود حرف زد . وقتي از سر ميز بلند مي شديم هنوز از كارهايش حرف مي زد .

    اين زن . مرد هردو همكار من در دانشگاه بودند . حال ببينيم بيرون از محيط دانشگاه چه اتفاقي مي افتد . به تجربه مي دانم اگر درباره كارم با زنها حرف بزنم اغلب سوالاتي از من مي كنند . وقتي ازسبك متفاوت گفت و گوي زن و مرد حرف بزنم در تاييد حرفهايم از تجربه خود حرف مي زنند . اين طرز برخورد آنها برايم بسيار جالب است . بدون اينكه تلاش كنم نقل مجلس مي شوم و اغلب لطيفه هايي مي شنوم كه بعدا از آنها استفاده ميكنم اما وقتي درباره كارم با مردها حرف ميزنم . بسياري از انها برايم سخنراني ميكنند . مثلا به نوجوانها اشاره مي كنند كه روزگار ما تا چه اندازه نسبت به زبان بي توجه شده اند.جمعي هم در برابر من جبهه ميگيرند و مثلا از سبك بررسي و پژوهش من ايراد مي گيرند و در اين ميان جمعي ديگر نيز موضوع را عوض ميكنند تا درباره مطلبي كه اطلاعات بيشتري درباره آن دارند حرف بزنند.

    البته همه مردها به اين طريق واكنش نشان نمي دهند اما به لطف تجربه طولاني به اين نتيجه رسيده ام كه بسياري از مردها در اين مقام ظاهر مي شوند و در مقابل تنها معدودي از زنها به اين كار تن مي دهند . اما اين راهم بگويم كه بعضي از زنها به طرز مردها ظاهر مي شوند ، اما در مورد اين گروه بايد بگويم كه براي خود سبك مردانه انتخاب كرده اند.

    برشي از كتاب تفاوت هاي كلامي زن و مرد

    مرا نمي فهمي توهم مرا نمي فهمي !

    نويسنده :دبورا تانن

    ترجمه : مهدي قراچه داغي و زهره فتوحي

    مطالب مرتبط:

    ده خطای شناختی رایج

    خودسانسوری، افسردگی و نیاز به برقراری ارتباط

    چگونه احساس خود را تغيير دهيم؟

    یک درمانگر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

    ۱۲ مشكل برتر رابطه در اصفهان
    همراه ما باشيد:

    آدرس اینستاگرام مرکز مشاوره خورشید

    آدرس کانال تلگرام مرکز مشاوره خورشید

    جهت نوبت گيري مشاوره با ما در تماس باشيد:

    ۰۹۱۳۷۵۳۳۴۰۷

    ۰۳۱۳۶۲۵۷۴۳۶

    دسته‌ بندی‌ ها :

    اول من ، بعد من

    به اتفاق اساتيد دانشگاه غذا مي خوردم . دست راست من زني نشسته بود .خود را به يكديگر معرفي كرديم و پس از اينكه دانستيم هركدام در چه دانشكده اي كار ميكنيم و چه موضوعي را درس ميدهيم او از من درباره موضوع پژوهشم سوال كرد . دقايقي در اين […]

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز نقد و بررسی‌ای وجود ندارد

    دیدگاهتان را بنویسید

    درباره ما

    مرکز مشاوره خورشید یکی از مهم ترین و بهترین مراکز مشاوره در اصفهان می باشد

    راه های ارتباطی

    آدرس مرکز

    اصفهان،سه راه حکیم نظامی،ابتدای خیابان ارتش به سمت فلکه ارتش،ساختمان خورشید

    شماره تلفن

    031-36257436

    شماره تلفن

    09137533407

    ادرس ایمیل

    info@khorshid-psychology.ir

    طراحی توسط : شرکت فناوری اطلاعات تابان مهر اصفهان