علائم افسردگی

  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰

  • تعداد نظرات: 103

  • تعداد بازدید: 187

  • مدیر سایت

  • علائم افسردگی؛

    با نشانه‌های خاموش اما خطرناک افسردگی آشنا شوید …

    به نظر می‌رسد شما همان آدمِ سابق هستید، اما در واقع این‌طور نیست

    به نظر می‌رسد شما همان آدمِ سابق هستید، اما در واقع این‌طور نیست . يكي از نشانه هاي افسردگي مي تواند اين باشد كه ؛
    کسی که در گذشته به سادگی با دوستانش می‌خندید به فردی دیگر تبدیل می‌شود. یک فرد پیش از افسردگی و بعد از آن تفاوت‌های زیادی دارد. شما نمی‌توانید به خاطر بیاورید که آخرین باری که احساس شادمانی کردید کِی بوده و نگران هستید که دیگر نتوانید چنین حسی را تجربه کنید. وقتي به روابط خود نگاه ميكنيد ، احساس سردرگمي يا پوچي ميكنيد و از بودن در كنار عزيزانتان لذت نمي بريد .

    احساس گناه می‌کنید 
    یکی از نشانه‌های ناخوشایند افسردگی، احساس گناه است. فرد افسرده نه تنها خود را به دلیل اینکه به اندازه کافی در مواجهه با افکار منفی قوی نیست، سرزنش می‌کند، بلکه از اینکه سایرین نگران او هستند نیز عذاب می‌کشد زیرا حس می‌کند که از لحاظ فیزیکی و جسمی مشکلی ندارد و نگرانی افراد بیجاست. در این مواقع واکنش‌های اطرافیان که درکی از شرايط وي ندارند نیز شرایط را بدتر می‌کند،‌ مثلا گفتن عبارت «قوی باش، اوضاع آنقدرها هم بد نیست» یا «فکرهای بد را از سرت بیرون کن» فقط احساسات منفی را در فرد افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که احساس گناه بیشتری داشته باشد و شرايط براي او سخت تر شود .

    خودخوری می‌کنید و خودتان را سرزنش می‌کنید
    مبارزه یا فرار وجه مشترک انسان با حیوانات است، وقتی خسته‌ایم و توان مبارزه نداریم، ترجیح می‌دهیم فرار کنیم. احساس گناه باعث می‌شود که از اطرافیان‌مان فاصله بگیریم و خود را متقاعد می‌کنیم که برای همه بهتر است که ما تنها باشیم. این حالت زمانی است که فرد افسرده به حالت خود تخریبی می‌رسد، خود را از کمک اطرافیان محروم می‌سازد، تعهداتش را فراموش می‌کند و از هرگونه ابراز محبت به دیگران خودداری می‌کند.

    دسته‌ بندی‌ ها :

    علائم افسردگی

    علائم افسردگی؛ با نشانه‌های خاموش اما خطرناک افسردگی آشنا شوید … به نظر می‌رسد شما همان آدمِ سابق هستید، اما در واقع این‌طور نیست به نظر می‌رسد شما همان آدمِ سابق هستید، اما در واقع این‌طور نیست . يكي از نشانه هاي افسردگي مي تواند اين باشد كه ؛ کسی […]

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز نقد و بررسی‌ای وجود ندارد

    دیدگاهتان را بنویسید

    درباره ما

    مرکز مشاوره خورشید یکی از مهم ترین و بهترین مراکز مشاوره در اصفهان می باشد

    راه های ارتباطی

    آدرس مرکز

    اصفهان،سه راه حکیم نظامی،ابتدای خیابان ارتش به سمت فلکه ارتش،ساختمان خورشید

    شماره تلفن

    031-36257436

    شماره تلفن

    09137533407

    ادرس ایمیل

    info@khorshid-psychology.ir

    طراحی توسط : شرکت فناوری اطلاعات تابان مهر اصفهان