سكوت در رابطه

  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

  • تعداد نظرات: 103

  • تعداد بازدید: 305

  • مدیر سایت

  • سكوت در رابطه

    اگر فکر می کنید اینکه شریک زندگی تان روزها با شما صحبت نمی کند عادی است، سخت در اشتباهید. در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد تا به شما بگوييم سكوت در رابطه چيست و چگونه اتفاق مي افتد …

    هر سكوتي طبيعي نيست!

    اگر فکر می کنید اینکه شریک زندگی تان روزها با شما صحبت نمی کند عادی است، سخت در اشتباهید.در حالیکه خیلی از مواقع سکوت می تواند به شکلی مثمر ثمر باشد، مثلا به دنبال یک شکست یا در طول دوره ای که نیاز به آرامش دارید – اما سکوت در رابطه صمیمی در طولانی مدت، طبیعی نیست و مقابله با آن از مهارت های زندگی به شمار می رود.

    آیا سکوت در رابطه نوعی سوء استفاده عاطفی است؟

    خواه متوجه شده باشید یا نه، این عمل نوعی مجازات کردن است. دلیل این امر آن است که “سکوت درمانی” ، که همچنین به عنوان “جلوگیری از احساسات” شناخته می شود، در واقع نوعی سوء استفاده غیرفعال است.

    سكوت در رابطه چگونه اتفاق مي افتد؟

    این اتفاق زمانی می افتد که شریک زندگی تان بدون توجه به وضعیت مورد نظر از ورود به هر نوع گفتگوی معنی دار با شما امتناع ورزد. او از نظر عاطفی جدا می شود و با نادیده گرفتن موجودیت شما، خود را از شما دور می کند. شما از زندگی او مستثنی نیستید و با این کار اطلاعات از شما محفوظ می ماند و باعث می شود احساس یک شخص غریبه را داشته باشید. از این نوع رفتار به “سنگ تراشی” یا “خفقان آور” نیز یاد می شود.

    سکوت درمانی یک حرکت کنترلی است

    افراد معمولاً برای کنترل موقعیت، به سکوت درمانی متوسل می شوند (غالباً به دلیل اینکه در مواجهه با موقعیت ها، احساسات و غیره احساس درماندگی می کنند). همچنین فرد ممکن است از این عمل استفاده کند تا از مسئولیت شخصی در قبال اقدامات خود اجتناب کند. علاوه بر این، وی ممکن است به دلیل عدم توانایی برقراری ارتباط صحیح، از سکوت درمانی استفاده کند. به احتمال زیاد، این امر به ترکیبی از عوامل فوق مربوط می شود.

    سكوت تنها سلاح موجود نمي باشد!!!

    اگرچه سکوت روش اصلی عذاب شماست، شریک زندگی شما ممکن است تاکتیک های ظریف دیگری را نیز انجام دهد که برای ناامید کردن شما طراحی شده اند. از این رو، ممکن است متوجه شوید که او دیر به خانه می آید یا از انجام کارهای خود امتناع می ورزد، زیرا می داند که این مسئله شما را ناراحت یا تحریک می کند. از طرف دیگر، او ممکن است با آگاهی کامل از حضور در میهمانی ها امتناع ورزد که این مسئله باعث ناراحتی یا خجالت بزرگی برای شما خواهد شد.

    شريك زندگي شما ، به چه راه هايي متوسل ميشود؟

    در صورت تلاش برای شروع هرگونه تماس جسمی، او شما را رد می کند. حتی اقدامات سطحی مانند اجتناب از تماس چشمی یا نگاه کردن مستقیم به درون شما، شما را نامرئی و ناچیز جلوه دهد. شریک زندگی شما با توسل به سکوت و کناره‌گیری از زندگی، نهایت تحقیر خود را نسبت به شما نشان داده است.

    راه چاره چيست ؟

    تيم مشاوره خورشيد به شما پيشنهاد افزون بر شركت در كارگاه هاي زوجي و فردي ، براي بهبود رابطه‌تان به يك درمانگر متخصص در حوزه زندگي زوجي و پس از ازدواج مراجعه كنيد تا روند بهبودي رابطه تان سريع تر اتفاق بيفتد …

    دوست عزيزم با كمك از يك زوج درمانگر حرفه اي ، ميتوانيد دستان همسر خود را دوباره به گرمي بفشاريد . فرصت‌ها را از دست ندهيد . براي تعيين نوبت حضوري و غير حضوري با ما تماس بگيريد
    09137533407 – 03136257436

    ما را در اينستاگرام دنبال كنيد : @khorshid_psy

    دسته‌ بندی‌ ها :

    سكوت در رابطه

    سكوت در رابطه اگر فکر می کنید اینکه شریک زندگی تان روزها با شما صحبت نمی کند عادی است، سخت در اشتباهید. در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد تا به شما بگوييم سكوت در رابطه چيست و چگونه اتفاق مي افتد … هر سكوتي طبيعي نيست! اگر فکر می […]

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز نقد و بررسی‌ای وجود ندارد

    دیدگاهتان را بنویسید

    درباره ما

    مرکز مشاوره خورشید یکی از مهم ترین و بهترین مراکز مشاوره در اصفهان می باشد

    راه های ارتباطی

    آدرس مرکز

    اصفهان،سه راه حکیم نظامی،ابتدای خیابان ارتش به سمت فلکه ارتش،ساختمان خورشید

    شماره تلفن

    031-36257436

    شماره تلفن

    09137533407

    ادرس ایمیل

    info@khorshid-psychology.ir

    طراحی توسط : شرکت فناوری اطلاعات تابان مهر اصفهان