چگونه احساس خود را تغییر دهیم؟

  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹

  • تعداد نظرات: 92

  • تعداد بازدید: 82

  • مدیر سایت

  • چگونه احساس خود را تغییر دهیم؟

    فرض کنیم می خواهید احساس خود را تغییر دهید.

    پیش از هرچیز به یک مداد و کاغذ احتیاج دارید.

    به جای فکر کردن به گرفتاری ها، آنها را یادداشت کنید.

    بدون حاشیه روی، همینقدر به شما بگویم که اگر خواهان تغییرات مثبت در زندگی خود هستید از کاغذ و قلم غفلت نکنید.

    برای شادتر شدن و رسیدن به خوشبختی بیشتر، چهار مرحله را به شما توصیه می کنم:

    مرحله 1:

    شناسایی حادثه ی ناراحت کننده

    پیش از هرکار شرح خلاصه ای از گرفتاری خود را در بالای جدول شماره یک بنویسید.

    در مواقعی تحت تاثیر یک خاطره ی منفی روحیه ی ما خراب می شود.

    مهم ترین نکته برای شناسایی مشکل، مشخص کردن حادثه است.

    نوشتن عباراتی نظیر «زندگی بوی گند می دهد.» کمکی نمی کند.

    توجه داشته باشید: تنها مسایل واقعی را می توان حل کرد.

    مسیله ای واقعی است که در مکان و زمان به خصوصی در طول روز احساس شود.

    مرحله 2:

    احساسات منفی خود را ثبت کنید

    احساسات منفی خود را بنویسید و از یک تا صد برای آنها امتیازی در نظر بگیرید.

    از کلماتی مانند غمگین، دلسرد، مایوس، خشمگین، آزرده، نگران، خجالتی، ناراحت یا گناه کار استفاده کنید.احساس

    مرحله 3:

    روش سه ستونی.

    افکار منفی مسبب احساس بد خود را مشخص کنید.

    از خود بپرسید «کدام فکر مرا ناراحت کرده است؟» به گفت و گو های درون خود توجه کنید.

    با گوش سوم خود بشنوید.

    پس از شناسایی افکار منفی، آنها را در ستون افکار اتوماتیک ار آن رو استفاده می کنیم زیرا در شرایط ناراحتی، خود به خود و بی آنکه شما نقش داشته باشید به ذهن شما خطور می کند.

    عادت ثبت افکار اتوماتیک یکی از مطالب مهمی است که در این کتاب از آن سخن گفته ایم.

    مرحله ی 4:

    نتیجه

    پس از آنکه به همه ی افکار اتوماتیک خود جواب دادید، در هر مورد به باورهای خود از نو امتیاز بدهید.

    امتیاز قبلی را خط بزنید و با توجه به واکنش منطقی، امتیاز جدیدی برای آن در نظر بگیرید.

    سرانجام در بخش «نتیجه» در پایین برگه، اندازه احساس بهتر خود را ثبت کنید.

    همانطور که در برگه ی ثبت روزانه روحیه ملاحظه می کنید، مارگارت از راحت شدن بسیار زیاد خود حرف می زند.

    علتش این است که واکنش های منطقی او از افکار منطقی اس واقع بینانه تر و باورکردنی تر بودند.

    منبع کتاب: از حال بد به حال خوب

    نویسنده: دیوید برنز

    مرکز مشاوره خورشید

    مطالب مرتبط:

    تنبلی چیست؟

    آیا شما به راحتی عاشق می شوید؟

    کارگاه سلامت روان

    کارگاه غلبه بر اهمال کاری

    کارگاه خودشناسی

    کارگاه طرحواره درمانی

    کارگاه نقشه ی عشق 

    با ما در تماس باشید:

    آدرس اینستاگرام مرکز مشاوره خورشید

    آدرس کانال تلگرام مرکز مشاوره خورشید

    09137533407

    03136257436

    دسته‌ بندی‌ ها :

    چگونه احساس خود را تغییر دهیم؟

    چگونه احساس خود را تغییر دهیم؟ فرض کنیم می خواهید احساس خود را تغییر دهید. پیش از هرچیز به یک مداد و کاغذ احتیاج دارید. به جای فکر کردن به گرفتاری ها، آنها را یادداشت کنید. بدون حاشیه روی، همینقدر به شما بگویم که اگر خواهان تغییرات مثبت در زندگی […]

    1 بررسی برای چگونه احساس خود را تغییر دهیم؟

    1. بهترین مشاور در اصفهان

      […] چگونه احساس خود را تغيير دهيم؟ […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    درباره ما

    مرکز مشاوره خورشید یکی از مهم ترین و بهترین مراکز مشاوره در اصفهان می باشد

    راه های ارتباطی

    آدرس مرکز

    اصفهان،سه راه حکیم نظامی،ابتدای خیابان ارتش به سمت فلکه ارتش،ساختمان خورشید

    شماره تلفن

    031-36257436

    شماره تلفن

    09137533407

    ادرس ایمیل

    info@khorshid-psychology.ir

    طراحی توسط : شرکت فناوری اطلاعات تابان مهر اصفهان